Baza wiedzy

Specjalnie dla Was budujemy bazę wiedzy on-line o wynajmie mieszkań. Planujemy, aby nowe treści pojawiały się na stronie regularnie.

Wzory dokumentów

Umowa najmu lokalu

Standardowa umowa wynajmu mieszkania.

Wypowiedzenie najmu

Wypowiedzenie umowy najmu lokalu.

Zmiana wysokości czynszu

Umowa do zmiany wysokości czynszu w wynajmowanym lokalu.

Pokwitowanie odbioru kaucji

Dokument potwierdzający odbiór kaucji przy wynajmie mieszkania.

Protokół zdawczo-odbiorczy

Spis elementów wyposażenia mieszkania i stany liczników.

FAQ

1.Jak się zarejestrować?
Są dwa sposoby rejestracji. Można wejść bezpośrednio na formularz rejestracji, gdzie wymagane jest podanie adresu e-mail i hasła. Na podany adres przychodzi wiadomość z potwierdzeniem i linkiem aktywacyjnym, na który należy wejść w celu aktywacji konta. Bez aktywacji zalogowanie jest niemożliwe. Drugi sposób to skorzystanie z integracji z zewnętrznymi serwisami. Na chwilę obecną obsługujemy Facebook i Google - w ten sposób automatycznie utworzy się konto korzystając z adresu skojarzonego z wybranym serwisem.
2.Co zrobić, gdy nie dostałem potwierdzenia rejestracji?
Jeśli po wypełnieniu danych rejestracyjnych nie otrzymałeś potwierdzenia drogą e-mail, wraz z linkiem aktywacyjnym, spróbuj ponownie wypełnić formularz rejestracji. Upewnij się także, że Twój dostawca usług e-mail nie zakwalifikował wiadomości jako SPAM. Jeśli w dalszym ciągu nie otrzymałeś potwierdzenia - skontaktuj się bezpośrednio z nami w celu diagnozy problemu.
3.Co zrobić, gdy zapomniałem hasła?
Na stronie logowania kliknij w link "zapomniałem hasła". Po wpisaniu swojego adresu e-mail dostaniesz link do strony zmiany hasła.
4.Ile maksymalnie mieszkań mogę dodać?
Możesz dodać dowolną liczbę mieszkań. Aby dodać kolejne mieszkanie najedź myszką na logo "mojeM.pl" w lewym górnym rogu i kliknij "Wszystkie mieszkania" a następnie przycisk "Dodaj mieszkanie". Pracujemy nad tym, żeby zarządzanie wieloma mieszkaniami było coraz łatwiejsze. Wkrótce nowe funkcje, które pozwolą na tworzenie raportów podsumowujących dla wielu mieszkań itp.
5.Czy mogę wprowadzić dane kontaktowe więcej, niż jednego najemcy?
W chwili obecnej możesz podać dane tylko jednego najemcy. W przyszłości będziesz mógł dodawać wielu najemców aplikacji. Dodać najemcę można na etapie dodawania mieszkania lub do istniejącego mieszkania wybierając "mieszkanie" z menu po prawej stronie a następnie klikając w "edytuj" przy sekcji "wynajem".
6.Wynajmuję mieszkanie wielopokojowe grupie studentów i każdego z nich rozliczam osobno względem rodzaju pokoju, który zajmuje, dlatego płatność za czynsz nie rozkłada się równomiernie. Czy mogę w programie podzielić płatności miesięczne na kilku najemców dla jednego mieszkania i z każdym kontaktować się osobno?
Chcemy aby mojeM.pl było aplikacją prostą w użyciu i intuicyjną, dlatego póki co nie wprowadzamy takich mechanizmów do systemu. Być może w przyszłości powstaną takie możliwości. W chwili obecnej możesz dodać po prostu kilka mieszkań z tym samym adresem (i nazwać je np. Mickiewicza 1 - Kowalski, Mickiewicza 1 - Olsztyński itd) każdego najemcy i rozliczać ich osobno.
7.Czy w dowolnym momencie mogę zmienić ceny jednostkowe mediów?
Możesz zmienić ceny mediów w dowolnym momencie, ale tylko dla okresów, które nie zostały jeszcze rozliczone. Jeśli dany okres został już rozliczony, usuń ostatnie płatności za media (zakładka "Płatności" ) i odczyty mediów (zakładka "media"). Po usunięciu będziesz mógł wprowadzić nowe stawki mediów, a następnie ponownie wprowadzić odczyty i płatności.
8.Jakie media mogę wprowadzić w programie mojeM.pl?
W tej chwili mojeM.pl obsługuje następujące media: ciepła woda, zimna woda, gaz, energia elektryczna, ogrzewanie.
9.Czy sam mogę decydować do jakich danych ma dostęp najemca w programie mojeM.pl?
Najemca ma z góry określony dostęp do danych bez możliwości jego ograniczania. W planach mamy możliwość konfiguracji przez wynajmującego danych, które będą dostępne dla najemców.
10.Jak sprawdzić ile bezpłatnego abonamentu pozostało mi do wykorzystania?
Należy najechać myszką na swoje imię i nazwisko (prawy górny róg), a następnie wybrać z menu "edycja konta".
11.Ile kosztuje aplikacja dla najemcy?
Dla najemców aplikacja jest w pełni bezpłatna.
12.Czy po próbnym okresie 3 miesięcy mogę bez konsekwencji zrezygnować z dalszego korzystania z programu?
Tak, użytkownik nie jest zobowiązany przedłużać użytkowania aplikacji na płatny abonament.
13.Czy mogę odzyskać dane usuniętego omyłkowo mieszkania?
Niestety nie. Aplikacja pyta czy na pewno chcesz usunąć dane konkretnego mieszkania, więc zastanów się zanim podejmiesz decyzję.

TA STRONA UŻYWA COOKIE!

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.